Cu cărțile pe față

dollarphotoclub_45728297-300x300Cu toţii ştim că viaţa ne supune multor încercări cu scopul de a învăţa, de a ne dezvolta, de a ne descoperi, de a deveni ceea ce trebuie să fim, de a fi noi înşine şi a ne îndeplini scopul pe acest pământ. Este prea devreme să declar că am descoperit totul, însă pe zi ce trece, după fiecare obstacol pe care îl depăşesc, începe să-mi fie mult mai clar cine sunt şi cum ar trebui să trec prin viaţă.

De-a lungul timpului am avut parte de multe încercări şi, am spus-o de fiecare dată, cu siguranţă voi mai avea, pentru că atât timp cât trăim, învăţăm. În ultima perioadă am cunoscut oameni pe care îi credeam potriviţi pentru mine, în compania cărora m-am simţit bine un timp, crezând că ceea ce-mi ofereau ei, îmi era benefic. Totuşi, în ultima vreme, am suferit destul de mult. Am suferit văzând că viaţa este dură şi oamenii înşelători, indiferent de vârstă, studii sau mediul de provenienţă, indiferent de lucrurile care ne-au adus împreună sau care ne legau.

Am cunoscut şi oameni care mi-au umplut sufletul de bucurie, dar nu despre ei vreau să povestesc acum. Ei sunt speciali şi le voi dedica separat câteva rânduri, cu altă ocazie. Ceea ce vreau să împărtăşesc, sunt experienţele neplăcute pe care nu ştiam de ce le trăiesc, pentru că toţi ajungem la un moment dat în situaţia de a ne întreba: „De ce mi se întâmplă mie aşa ceva?”. Aşa m-am întrebat şi eu.

Am cunoscut oameni care păreau să-şi pună sufletul pe tavă, să se deschidă complet şi mă încurajau şi pe mine să o fac. Şi am făcut-o. Ei au minţit, eu am spus adevărul. Ei au rămas neschimbaţi, eu am învăţat că a fi tu însuţi, deschis şi fără măşti, a arăta lumii cine eşti, înseamnă a te accepta şi a fi autentic în tot ceea ce faci. Înseamnă a face primul pas către „a trăi cu adevărat”.

De multe ori am declarat că în viața mea nu e loc de superficialitate, însă o spuneam referindu-mă doar la mine și la faptul ca nimic din ceea ce fac nu este lipsit de profunzime. Astăzi înțeleg că nu trebuie să mai las superficialitatea să-și facă loc în existența mea. Că nu voi mai accepta falsitatea, ipocrizia și lipsa de substanță în nici una dintre experiențele pe care le voi avea.

Am cunoscut oameni care declarau cu înflăcărare că îmi vor fi alături în orice condiţii, de fiecare dată când voi avea nevoie. Când au venit zilele în care am avut nevoie să-mi fie alături, unii au fost, alţii nu. Oricum, toţi au fost selectivi şi au ales numai momentele în care a-mi fi alături era şi în avantajul lor. Ce am învăţat de aici? Că eu îmi sunt singurul sprijin. Că nu mă pot baza decât pe mine însămi, iar dacă ajutorul va veni, cu atât mai bine. Dacă nu, ar trebui să mă pot descurca şi fără el. Aşadar, înţeleg că nu trebuie să am aşteptări de la nimeni şi de la nimic. Am mai învăţat că nu pot tolera oamenii al căror cuvânt nu valorează nici două parale. 

Am cunoscut oameni care au încercat să mă înşele şi o perioadă au reuşit. Oameni care au încercat să-mi calce în picioare toate principiile, care au vrut să mă folosească aşa cum foloseşti un obiect, care, deşi ştiau (sau tocmai din această cauză) că sunt mai mult decât voiau ei să vadă, au încercat să mă înjosească şi să mă aducă la un nivel la care n-aş mai fi fost eu. Ce am învăţat de aici? Că nu voi mai accepta să fac pe plac nimănui. Că viaţa este a mea şi o trăiesc aşa cum cred eu de cuviinţă, iar dacă greşesc, tot eu voi suporta consecințele. Eu voi fi singura responsabilă. Am mai învăţat că cine nu mă poate accepta aşa cum sunt și aprecia pentru ceea ce sunt, nu are ce căuta în viaţa mea. Nu mă voi schimba pentru nimeni în afară de mine.

Sigur că există multe alte lucruri pe care le-am învăţat, însă lecţia de astăzi aceasta este. Cu siguranţă, „Va urma”.

Lasă un răspuns

