Ca prin ceață

SF-Lights-FogCei care mă cunosc mi-au aflat deja ciudăţeniile. Nu cred că există om care să nu aibă cel puţin o preferinţă ieşită din comun, măcar una care nu respectă standardele de normalitate. În repetate rânduri am declarat deschis că iubesc ceaţa şi mă încumet să consemnez această afirmaţie şi aici.

Da, aţi citit bine: Iubesc ceaţa! Îmi place să o privesc, să o simt, să o respir. Mă bucur de îmbrăţişarea sa rece şi umedă, o asimilez cu toţi porii, o separ în fâşii şi îndrăznesc a încerca să analizez fiecare particulă. Mă intrigă prezenţa ei atât nestatornică – concretă vederii, abstractă atingerii.

De fiecare dată când se așterne, păşesc în aerul aspru al dimineţii şi mă înfioară plăcut imaginea copacilor care îşi întind haotic braţele în atmosfera lăptoasă asemeni unor umbre indefinite pe un tablou expresionist. Clădirile îşi pierd măreţia, se topesc învăluite în fum, iar distanţele par mai scurte. Cui îi mai pasă de orizonturi, cine se mai străduieşte să vadă până departe când „depărtările” se află numai la o aruncătură de băț? Lumea se restrânge la spaţiul pe care îl pot cuprinde cu privirea şi înaintez înfăşurată în coconul meu de vapori descoperind ca pentru prima oară locuri demult ştiute.

Ceața îmi oferă intimitate, mă protejează şi mă forţează să observ numai spaţiul şi timpul prezent, căci, cum nu pot şti ce-mi rezervă viitorul, nu am certitudinea lucrurilor care mă aşteaptă la capătul străzii, dar curiozitatea mă îndeamnă să înaintez şi nerăbdarea să mă grăbesc pentru a desluşi fără întârziere misterul.

Zgomotele îmi par estompate, iar în liniştea serilor ceţoase singurele care mai cântă suav sunt felinarele ce veghează băţoase suprafeţele limitate la care au acces – o melodie gălbejită, becisnică, surdă, asemeni luminii pe care o împrăştie neputincioase. Ceaţa domină tot și bine face.

Lasă un răspuns

