Anotimpurile sufletului meu

4-anotimpuri-2_acdd58f3a55452„În lumea sufletului cu o rândunică se face primăvară”, spunea Ion Cosmovici într-un articol pe care l-am citit cu ceva timp în urmă pe lapunkt.ro.

La fel se întâmplă şi în lumea mea. Este nevoie doar de o rândunică, sau de o rază de soare, sau de un muguraş pentru ca primăvara să se instaleze confortabil. Nu e nevoie decât de un om frumos pe care să-l întâlnesc în primele ore ale dimineţii şi care să mă întâmpine cu un zâmbet cald şi multă bunăvoinţă. Atunci când calităţile sau eforturile îmi sunt apreciate, soarele străluceşte cu putere şi reuşeşte să topească şi cele câteva petece de zăpadă uitate pe crestele sufletului meu. Când primesc veşti de la o persoană dragă, când după o lungă aşteptare mi se demonstrează că uitarea nu-şi are locul între noi, toate umbrele de prin cotloanele sufletului dispar ca prin minune. Puţin înseamnă mult, uneori, mai ales dacă vine atunci când trebuie şi de la cine trebuie.

Este adevărat că sunt momente în care norii se strâng furioşi pe cerul meu şi vânturi puternice suflă din toate părţile. În acele momente nu pot decât să-mi construiesc un adăpost din muzică, din poezie, din toate dulcegăriile pe care le pot inventa pentru a face vremea suportabilă. Îmi creez un soare artificial şi, chiar dacă nu-i simt căldura, îl privesc, iar asta ajută. Îmi apropii, atunci, toate rândunicile pe care le cunosc şi le rog să danseze pentru mine. Îmi desenez flori pe pereţii sufletului şi aştept, căci după furtună, întotdeauna, iese soarele.

Când viaţa îmi oferă din toate, trebuie doar să învăţ cum să mă folosesc mai bine de darurile sale. Dacă mă surprinde ploaia şi nu am o umbrelă sau un loc în care să mă adăpostesc, tot ce pot face este să îi permit să-mi inunde sufletul, să o simt, să o accept şi să învăţ ceva din asta – cum ar fi faptul că ar trebui să fiu pregătită pentru orice.

În lumea sufletului meu anotimpurile nu au o ciclicitate bine determinată. Ele se succedă haotic, neaşteptat, însă tocmai surpriza este, deseori, binevenită. Cu toate acestea, sper să găsesc, la un moment dat, drumul către vară, către soarele care îmi poate oferi toată căldura şi lumina de care am atât de multă nevoie.

anotimpul-meu1

Lasă un răspuns

